Kako Hrvati kupuju prva tri tjedna pod koronom

Written by on 20/03/2020

Istraživačka kuća GfK je izdala pregled promjena u kupovini tijekom prva tri tjedna širenja koronavirusa u Hrvatskoj, analizirano na 20 milijuna košarica kupljenih u razdoblju od 24.2.2020. do 15.3.2020.

Kao što se može očekivati, potrošili smo puno više na kupovinu nego inače, točnije 300 milijuna kuna više. Najveći porast, od 51%, osjetio se u online kupovini, a najveći pad na tržnicama, 8%.

Zanimljivo je da kupci u dobi do 34 godine nisu potrošili nijednu kunu više, kupci od 35-44 godine blago su povećali potrošnju, dok su stariji od 45 značajno više trošili. Regionalno, najveće zalihe su kupovali Zagrepčani, Slavonci, Istrijani i Primorci. A zalihe su jednako kupovali  oni koji se izjašnjavaju kao iznimno zabrinuti zbog koronavirusa kao i oni koji nisu osobito zabrinuti.

Po kategorijama proizvoda, najviše je porasla prodaja soli, skočila je za 290%. Brašno i kvasac koji su, uz wc papir, postali sinonim korona šopinga „tek“ su na 6.i 7.mjestu po rastu vrijednosti, dok je wc papir na 37. Nešto o našim prioritetima govori i da je kupovina vina i žestokih alkoholnih pića porasla više od sapuna.

Top 20 kategorija prema rastu:

Sol
Smrznuta gotova jela
delikatesne gotove salate
Konzervirano meso
Cider
Brašno
Kvasac
Riža
Konzervirano voće i povrće
Šećer
Vino
Konzervirana riba
Gotovi kolači
Žestoka pića
Kreme, losioni za njegu tijela
Osvježivači zraka
Juhe
Šumeće vit-min tablete
Sredstva za čišćenje wc-a
Sapun

Top 20 kategorija prema padu:

Riblja delikatesa
Depilatori
Smrznuto voće
Sredstva za brijanje
Med
Ledeni čaj
Voćni sirupi
Obiteljski sladoled
Omekšivači rublja
After shave
Balzam za usne
Instant kaše (zobene, rižine)
Zubne četkice, konac
Svježi pekarski proizvodi
Bezalkoholna gazirana pića
Pivo
Bombonijere, praline
Insekticidi
Smjese za kolače
Salvete


Current track

Title

Artist