Fuchs za Antenu: “Roditeljskih sastanaka nema do daljnjeg…”

Written by on 25/08/2020

Jutarnji Show Antene Zagreb razgovarao je sa ministrom Fuchsom koji je otkrio detalje u vezi nove školske godine, te postoji li šansa da u jednom trenutku ponovno imamo školu na daljinu;

Škola počinje 07.09. kako je predviđeno nastavnim planom i programom. Naravno, pratili smo epidemiološku situaciju koju ćemo pratiti i dalje sve dok traje ova situacija s koronavirusom. O tome će uvelike ovisiti i sam tijek školske godine, jer smo upravo uveli nešto drugačiji pristup koji daje mogućnost pojedinim lokalnim sredinama, na osnovu razvoja epidemiološke situacije, da primjenjuje, pojačava ili olabavi ove mejre koje su predviđene u školama kao režim izvođenja nastave. Sve mjere su opisane u ovim uputama koje su jučer objavljenje od strane Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. Ministarstvo znanosti i obrazovanja će do kraja tjedna izaći sa dodatnim, opsežnim dokumentom koji u detalje razrađuje različite moguće scenarije. To će biti dodatna pomoć ravnateljima i učiteljima za organizaciju nastave u njihovim školama.

Naravno, jedan od scenarija je upravo povratak nastavi na daljinu koja mnogim roditeljima zadaje glavobolje. Mnogi se u ulozi “novopečenog nastavnika” nisu najbolje snašli, pa se protegnulo i pitanje novčane naknade onima koji cjelodnevno rade sa svojim djetetom. Ministar Fuchs to komentira ovako:

Ja ne znam kako bi se to moglo organizirati i da se ustanovi koji roditelji u kojoj mjeri pomažu i kako bi se to moglo vrednovati. Mislim da nije baš jako realno tražiti dodatnu naknadu za podučavanje vlastite djece. Nisam baš siguran da je to nešto što ima opravdane zahtjeve, ali da su roditelji ti koji u slučaju online nastave itekako pomažu to je definitivno sigurno. Mislim da im na neki način treba na tome zahvaliti iako se radi o njihovoj vlastitoj djeci.

Ministar je u razgovoru dodako i to kako će se roditeljima uskratiti roditeljski sastanci te informacije, barem u onom konvencionalnom obliku. Ministar preporuča da bi se komunikacija između roditelja i nastavnika, ali i samih nastavnika trebala održavati čim više na nekoj elektronskoj varijanti, putem SMS poruka ili Facebooka. Posebice zato što velik broj prosvjetnih radnika pripada starijoj, tj. rizičnoj skupini. Zanimalo nas je vrijedili za njih radna obveza u ovoj situaciji ili postoje neke iznimke?

Medicinska struka, odnosno liječnici i konačno Zavod za javno zdravstvo objavljuju popis bolesti koje su rizična skupina u smislu da ti nastavnici ne smiju predavati u školama zbog vlastite ugroze zdravlja. Znam za određene slučajeve transplantiranih organa, npr. imamo neke profesore koji imaju transplantaciju srca ili nečeg drugoga, da ne ulazimo u detalje, i ti sigurno spadaju u rizičnu skupinu koja treba ostati kod kuće iako njihova radna sposobnost nije ni najmanje umanjena. Takve nastavnike kanimo angažirati na pripremama materijala koji idu u online varijantu ili druge oblike nastave. Treba dodatno naglasiti da onako široki obuhvat kao što je to u prvoj varijanti bilo rečeno oko nekih kroničnih bolesti poput povećanog krvnog tlaka, nisu više razlog za ostajanje kod kuće jer je utvrđeno da oni ne predstavljaju toliki tip ugroze za te osobe, nego se od takvih nastavnika zahtjeva da imaju maske. 

Nakon što je Hrvatski zavod za javno zdravstvo donio preporuke za održavanje nastave, javili su se nastavnici s online mreže “Nastavnici organizirano”. Oni u svom članku ukazuju na problem kako se u dokumentu nigdje ne spominju umjetničke škole te učenički domovi. Ministar je komentirao da se iste preporuke odnose i na njih. Traži se socijalna distanca i poštivanje higijenskih mjera. Međutim, zborno pjevanje treba organizirati nešto drugačije, s razmakom od dva metra između učenika tj. pjevača. Ne smiju pjevati okrenuti jedan prema drugome, više solo pjevanje nego zborno. Ministar dodaje da su to ipak finese i specifičnosti. Na kraju, vjerujemo da klince ipak najviše zanima kako će izgledati veliki i mali odmori, te distribucija obroka?

Djeca će jesti u blagovaonicama, ali tako da se uvijek osigura distanca od najmanje 1,5m. Nakon svake grupe treba dezificirati prostor i stolove gdje se jede. Ako to nije moguće, postoji čak i bolja varijanta a to je da se obrok dostavlja u učionice.“, rekao je Radimir Fuchs. Nastavnici i profesori samostalno će određivati koliko vremena učenici imaju za obrok. Cijelu priču smo zaokružili razgovorom s upravo dvoje učenika koji su iz prve ruke podijelili svoje iskustvo škole na daljinu.

Mislim da je to najbolje rješenje koje se moglo postići u korona krizi, ali pošto je to bilo prvi puta – mislim da ima stvari koje se mogu popraviti.” rekao nam je Fran, dok je Nora ipak za povratak u klupe:

Mislim da se treba početi održavati nastava normalno. Čisto da budemo na jednoj psihološkoj razini, da se vidimo sa svojim vršnjacima. Ukoliko to nije moguće, trebale bi biti spremne neke alternative.

Cijeli razgovor s ministrom znanosti i obrazovanja prof. dr.sc. Radovanom Fuchsom

Jedna od problematičnih stavki vezanih za školsku godinu u vrijeme pandemije jesu i školski izleti te maturalna putovanja. Hrvatski zavod za javno zdravstvo još je prošlog petka objavio je dokument vezan uz izlete i maturalna putovanja, a prema kojem je jasno da se učenicima ne preporuča odlazak na bilo kakve destinacije, a pogotovo ne na višednevna putovanja. Ipak mnogi su razredi alternativu pronašli u nekim hrvatskim destinacijama. Fran je trenutno u Istri:

Osim nošenja maski i dezinfekcija ruku, bilo bi nam isto kao i bez koronavirusa. Neke se stvari ne mogu vidjeti u istoj mjeri, kao što bi se vidjele da nema virusa. Noćni život je na puno manjoj razini.” Cijeli razgovor s ministrom i učenicima poslušajte ovdje:

Ovako škola izgleda iz perspektive učenika

Current track

Title

Artist